De wereld verandert.

Door Robbert Paul de Vries

Ik ben een wereldverbeteraar. De wereld verandert en die verandert niet zomaar. De wereld verandert omdat wij veranderen, omdat jij verandert. Natuurlijk de technologie en social media spelen een grote rol in de veranderingen die de wereld momenteel ondergaat. Maar wie staat er aan de basis van deze technologische veranderingen? Waar komt het idee van FaceBook en Twitter vandaan? Juist van jou, van mensen net als jij.

In mijn wereldbeeld staan twee factoren aan de basis voor jouw succes en een ‘betere’ wereld. Effectief communiceren en state management. Wanneer jij in staat bent om jezelf, je ideeën en denkbeelden puur en overtuigend over te brengen en je je minder laat leiden door onhandige emoties is er veel meer mogelijk.

Laatst trapte ik er zelf ook bijna in. Ik had een meningsverschil met een vriend over een bepaalde kwestie. Dat hij niet wilde zien hoe ik er over dacht, maakte me boos en gefrustreerd. Mijn reactie was hierdoor om mij nog dieper in te graven in mijn standpunt en in mijn communicatie sloot ik al helemaal niet bij hem aan. We begrepen elkaar steeds minder. Gelukkig herpakte ik mezelf. Ik zag dat de boosheid en frustratie me niet gingen helpen om elkaar beter te begrijpen. Hierdoor kon ik mijn state managen en mijn communicatie aanpassen. Om er uiteindelijk achter te komen dat we het meer eens waren dan we dachten …

De wereld verandert omdat jij verandert, things change, change things.

Robbert Paul de Vries
Creactief Directeur
Denken en Doen, Creëren en Uitvoeren

About Jos
Winston Churchill once said: Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm. - That's me building an online business.

Comments are closed.

