Een verhaal over Social Media

Door Juriën Minke

In navolging van onze whitepaper over Social Media wil ik graag een voorbeeld geven over hoe Social Media succesvol kunnen worden ingezet. Onlangs kwam ik via Twitter een leuk artikel tegen waarbij een Fastfood keten in Amerika optimaal gebruik maakt van Social Media in hun klantenservice. Wat gebeurde er?

De schrijver van dit verhaal ging voor de eerste keer naar het onlangs geopende fastfood restaurant. Na eerst eindeloos rondjes te hebben gereden voor een parkeerplaats bleek er binnen ook een enorme wachtrij te zijn. De schrijver twitterde in de wachtrij over zijn ergenissen. Nadat hij had plaatsgenomen in het restaurant zag hij de restaurantmanager rondlopen die duidelijk op zoek was naar iemand, naar hem. De restaurantmanager kwam naar hem toe en vroeg hem wat het probleem was en wat hij kon doen om het goed te maken. De schrijver was stom verbaasd. De eigenaar van het restaurant had de tweet gezien en had direct de restaurantmanager gebeld. Deze had op het twitterprofiel van de schrijver de naam en een foto gezien en was de schrijver gaan opzoeken. Uiteindelijk verliet de schrijver het fastfood restaurant met een goed gevoel!

Dit verhaal illustreert hoe Social Media succesvol ingezet kunnen worden. Maar het toont ook aan dat het gebruik van Social Media vraagt om een actieve houding van de organisatie.

Social Media zijn hot! Het gebruik van websites en diensten zoals Twitter, LinkedIn, YouTube, en Facebook nemen alsmaar toe. Wij krijgen ook steeds meer de vraag van onze klanten die Social Media willen inzetten. Maar wat kun je daar als organisatie nu mee? Het aanmaken van een account is makkelijk, maar dan? Als je als organisatie Social Media wilt inzetten is het belangrijk om te bedenken wat je er mee wilt bereiken.

Het hele artikel over het fastfood restaurant kun je (in het Engels) nalezen op Virginia Highland Druid Hills blog.

Advertisements

About Jos
Winston Churchill once said: Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm. - That's me building an online business.

Comments are closed.

%d bloggers like this: